Sieć wyszukiwania Google AdWords
Google to obecnie największa na świecie wyszukiwarka internetowa. W Polsce regularnie korzysta z niej aż 97 % użytkowników, każdego dnia szukając informacji o produktach, usługach oraz o aktualnych wydarzeniach lokalnych. A czym właściwie jest Google AdWords?
Jak działa sieć wyszukiwania?
Użytkownik korzystający z Google wpisuje w wyszukiwarce treść interesującego go zapytania, a w odpowiedzi otrzymuje listę wyników wyszukiwania odpowiadających podanej frazie kluczowej. Ze względu na bardzo dużą ilość stron internetowych, lista wyników jest zazwyczaj bardzo długa, a wyniki wyświetlane są na kolejnych, numerowanych podstronach. Większość użytkowników skupia się jednak głównie na pierwszej, maksymalnie na kilku kolejnych stronach, na których szuka interesujących go odpowiedzi. Warto wiedzieć, że lista składa się zarówno z wyników organicznych jak i wyświetlanych w ramach sieci Google AdWords. Tzw. płatne wyniki wyszukiwania pojawiają się w postaci linków sponsorowanych w trzech miejscach: na górze, na dole, oraz po prawej stronie od listy wyników wyszukiwania. Google nie ma bezpośredniego wpływu na zawartość witryn wyświetlanych jako wyniki organiczne (chociaż dzięki algorytmom wyszukiwania jest w stanie obniżać pozycje stron o niskiej wartości merytorycznej), ale kładzie duży nacisk na wysoki poziom i jakość prezentowanych w niej treści reklamowych.
Jakie korzyści daje Google AdWords?
Sieć Google Ads daje ogromne możliwości firmom, którzy są zainteresowane promocją w Internecie. Możliwość wyświetlenia reklamy tyko osobom, które są zainteresowane danym produktem, usługą lub wydarzeniem to dla wielu firm szansa na pozyskanie klientów potencjalnie zainteresowanych ich ofertą oraz nie marnowanie budżetu na docieranie do osób spoza grupy docelowej. Dobrym przykładem możliwości, jakie daje taka forma reklamy, jest wyświetlanie linków promujących produkty dla dzieci tylko osobom, które w wyszukiwarce wpisują frazy związane z tą tematyką, np. nazwy konkretnych produktów do pielęgnacji, typy zabawek itd. Tak precyzyjne dopasowanie przynosi korzyści firmom szukającym potencjalnych klientów, ale także samym internautom. Dzięki dopasowaniu treści reklamowych w Internecie widzimy głównie linki sponsorowane odpowiadające naszym potrzebom, podczas gdy treści, którymi prawdopodobnie nie wzbudziłyby naszej ciekawości, są serwowane innym użytkownikom.
Jak zmienia się sieć wyszukiwania Google?
Firma Google znana jest z wprowadzania coraz to nowych innowacji i nie inaczej jest w przypadku sieci wyszukiwania. Obecnie coraz więcej treści prezentowanych użytkownikom w wyszukiwarce to reklama płatna, wyświetlana w ramach usługi AdWords. Dzięki naciskowi na płatne wyniki wyszukiwania Google stara się zapewnić sobie większy poziom kontroli nad tym, co wyświetla. W odpowiedzi na zapytania użytkowników oraz możliwość sprawdzania, czy są one wystarczająco wartościowe. Dzięki tej tendencji firma dba między innymi o to, aby w wynikach wyszukiwania nie pojawiały się strony o niskiej wartości.
Biorąc pod uwagę coraz większe możliwości, jakie daje firmom obecność w sieci wyszukiwania, warto podjąć decyzję o reklamie w sieci AdWords. To miliony polskich użytkowników Internetu.