Reklama w internecie. Dlaczego warto?
28 września 2015, 5 minut czytania
Z Internetu korzysta obecnie ponad 25 milionów Polaków (zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Gemius we współpracy z home.pl oraz IAB Polska). Tak duży zasięg sprawia, że trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że reklama w Internecie to jest to! Jakie są mocne strony promocji on-line?
Reklama w Internecie różni się od outdoorowej pod wieloma względami. Pierwszą przewagą jest bez wątpienia możliwość jej precyzyjnego targetowania. Billboardy umieszczane na tablicach reklamowych w mieście są dość drogie, a firma płaci za to, że jej reklamę oglądają wszyscy przechodnie, niezależnie od wieku, zainteresowań i wykonywanego zawodu, co nie zawsze jest skuteczne. Reklama w Internecie jest o wiele bardziej dopasowana, ponieważ dzięki zbieraniu szczegółowych statystyk na temat użytkowników możemy wyświetlać filmy promocyjne oraz bannery tylko osobom z określonej przez nas grupy docelowej, biorąc pod uwagę ich wiek, płeć, zainteresowania, wykonywany zawód, a także miejsce zamieszkania. Dzięki temu reklamę zobaczą tylko Ci użytkownicy, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani zakupem produktu lub usługi.
Reklama w Internecie ma charakter performance’owy, co oznacza że można dokładnie policzyć jej efekty. Zaawansowane techniki pomiaru ruchu użytkowników oraz ich zachowania w sieci pozwalają dokładnie sprawdzić, ile razy reklama została wyświetlona oraz ile osób kliknęło w baner lub link sponsorowany. Dzięki narzędziom analitycznym, takim jak popularna usługa Google Analytics, możemy dokładnie sprawdzić, jak zachowują się użytkownicy po kliknięciu w reklamę, i jaka jest ich ścieżka po przejściu na promowaną stronę, a tym samym określić, czy dokonali oni zakupu produktu, zapisali się do newslettera lub wypełnili formularz kontaktowy z zapytaniem o ofertę. Dzięki mierzalności reklama w Internecie pozwala sporządzać dokładne raporty dla klienta, które uwzględniają między innymi ROI, czyli bardzo ważny dla każdego reklamodawcy współczynnik zwrotu z inwestycji. W przypadku reklam outdoorowej jest to praktycznie niemożliwe, ponieważ nie da się określić, ile osób skorzystało z usługi lub kupiło towar po zobaczeniu billboardu.
Reklama w Internecie ma wiele przewag nad reklamą outdoorową, ATL/BTL. Jak jednak przedstawiają się jej koszty? Okazuje się, że także można zaliczyć do zalet tego rodzaju promocji. Specyfika Internetu i mierzalność promocji on-line sprawia, że budżet reklamowy można dopasować do możliwości praktycznie każdej firmy. O ile wykupienie billboardów w atrakcyjnych punktach miasta jest drogie i często pozostaje poza zasięgiem małych firm, o tyle reklama w Internecie daje możliwość zaplanowania promocji na miarę możliwości każdego budżetu. Niewielkie firmy w Internecie mogą reklamować się lokalnie, nie płacąc przy tym za dotarcie do szerokiego grona użytkowników, a także elastycznie zarządzać budżetem, decydując się na emisję większej ilości reklam w okresie niedoboru klientów oraz częściowe jej wygaszenie w lepszych okresach działalności.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |