Z Internetu korzysta obecnie ponad 25 milionów Polaków (zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Gemius we współpracy z home.pl oraz IAB Polska). Tak duży zasięg sprawia, że trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że reklama w Internecie to jest to! Jakie są mocne strony promocji on-line?

Reklama w Internecie różni się od outdoorowej pod wieloma względami. Pierwszą przewagą jest bez wątpienia możliwość jej precyzyjnego targetowania. Billboardy umieszczane na tablicach reklamowych w mieście są dość drogie, a firma płaci za to, że jej reklamę oglądają wszyscy przechodnie, niezależnie od wieku, zainteresowań i wykonywanego zawodu, co nie zawsze jest skuteczne. Reklama w Internecie jest o wiele bardziej dopasowana, ponieważ dzięki zbieraniu szczegółowych statystyk na temat użytkowników możemy wyświetlać filmy promocyjne oraz bannery tylko osobom z określonej przez nas grupy docelowej, biorąc pod uwagę ich wiek, płeć, zainteresowania, wykonywany zawód, a także miejsce zamieszkania. Dzięki temu reklamę zobaczą tylko Ci użytkownicy, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani zakupem produktu lub usługi.

reklama w internecie

Reklama w Internecie ma charakter performance’owy, co oznacza że można dokładnie policzyć jej efekty. Zaawansowane techniki pomiaru ruchu użytkowników oraz ich zachowania w sieci pozwalają dokładnie sprawdzić, ile razy reklama została wyświetlona oraz ile osób kliknęło w baner lub link sponsorowany. Dzięki narzędziom analitycznym, takim jak popularna usługa Google Analytics, możemy dokładnie sprawdzić, jak zachowują się użytkownicy po kliknięciu w reklamę, i jaka jest ich ścieżka po przejściu na promowaną stronę, a tym samym określić, czy dokonali oni zakupu produktu, zapisali się do newslettera lub wypełnili formularz kontaktowy z zapytaniem o ofertę. Dzięki mierzalności reklama w Internecie pozwala sporządzać dokładne raporty dla klienta, które uwzględniają między innymi ROI, czyli bardzo ważny dla każdego reklamodawcy współczynnik zwrotu z inwestycji. W przypadku reklam outdoorowej jest to praktycznie niemożliwe, ponieważ nie da się określić, ile osób skorzystało z usługi lub kupiło towar po zobaczeniu billboardu.

Jaka jest jej przewaga?

Reklama w Internecie ma wiele przewag nad reklamą outdoorową, ATL/BTL. Jak jednak przedstawiają się jej koszty? Okazuje się, że także można zaliczyć do zalet tego rodzaju promocji. Specyfika Internetu i mierzalność promocji on-line sprawia, że budżet reklamowy można dopasować do możliwości praktycznie każdej firmy. O ile wykupienie billboardów w atrakcyjnych punktach miasta jest drogie i często pozostaje poza zasięgiem małych firm, o tyle reklama w Internecie daje możliwość zaplanowania promocji na miarę możliwości każdego budżetu. Niewielkie firmy w Internecie mogą reklamować się lokalnie, nie płacąc przy tym za dotarcie do szerokiego grona użytkowników, a także elastycznie zarządzać budżetem, decydując się na emisję większej ilości reklam w okresie niedoboru klientów oraz częściowe jej wygaszenie w lepszych okresach działalności.