Pozycjonowanie organiczne to sposób na podniesienie pozycji zajmowanej przez stronę www w wynikach wyszukiwania Google na określone słowa kluczowe. Chcesz, aby Twoja witryna pojawiła się na topowych miejscach w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe dla Twojej branży? Sprawdź co może mieć wpływ na jej pozycję.

Po pierwsze: optymalizacja

Treść na stronie oraz jej budowa stanowią obecnie jeden z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie strony www. Aktualizacje algorytmów wyszukiwania, czyli mechanizmów decydujących, które strony wyświetlają się najwyżej na liście wyników, sprawiają, że dobra strona www to podstawa skutecznych działań. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na dobrą jakość treści w witrynie, czyli poprawność językową, unikalną zawartość oraz odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Skupienie się na tych elementach sprawi, że strona sprosta wytycznym Google . Ich głównym celem jest promowanie stron bogatych w wartościowe i merytoryczne treści. Z drugiej strony obniżanie pozycji tych witryn, które posiadają teksty kopiowane z innych źródeł, nie powiązane z główną tematyką oraz zawierające błędy językowe.

Warto pamiętać, że optymalizacja to nie tylko wartościowe treści. To także jej poprawna budowa pod względem kodu strony, poprawnego zastosowania meta danych oraz znaczników typu H1. To również odpowiednie zastosowanie dynamicznej mapy całej strony. Przykładając wagę do odpowiednio wysokiej jakości witryny zwiększamy jej szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

pozycjonowanie

Po drugie: tylko wartościowe linki przychodzące

Pozycjonując stronę www nie sposób nie skupić się na pozyskiwaniu dobrej jakości linków prowadzących do witryny. Linki z wartościowych stron, odwiedzanych przez dużą ilość użytkowników oraz cieszących się dobrą reputacją Google, to źródło wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto skupić się na pozyskiwaniu tylko linków wysokiej jakości, mniejszą uwagę przykładając do pozyskiwania dużej ilości przekierowań. Pingwin, czyli algorytm Google odpowiadający w dużej mierze za jakość linków prowadzących do witryny, obniża pozycję stron posiadających dużo odnośników z witryn słabej jakości, promując jednocześnie serwisy stawiające na wysoką jakość.

Po trzecie: marketing treści

W myśl popularnej w marketingu zasady „content is the king”, warto skupić się na tworzeniu i promowaniu wartościowych treści, które nie tylko przyciągną uwagę, ale także pomogą wypozycjonować stronę www. Jeżeli Twoja firma posiada ekspercką wiedzę w swojej dziedzinie, warto podzielić się nią np. prowadząc bloga z aktualnościami lub regularnie opracowywać artykuły, które ukażą się na portalach branżowych. Marketing treści to dobry sposób na promocję działalności, a umieszczenie w artykułach linków zwrotnych do firmowej strony internetowej sprzyja pozycjonowaniu organicznemu na słowa kluczowe wykorzystane w opracowanym materiale