Kampanie AdWords
AdWords to system reklamowy stworzony przez Google, umożliwiający emisję reklam w wyszukiwarce oraz sieci reklamowej. Jeżeli Twoja firma chce dotrzeć do nowych klientów, którzy szukają w Internecie towarów i usług, to kampanie AdWords będą na to doskonałym sposobem.
Większość reklam w Google AdWords jest emitowana w wyszukiwarce. Po wpisaniu przez użytkownika słowa kluczowego pojawiają się naturalne wyniki wyszukiwania na tą frazę oraz linki sponsorowane AdWords. Są one oznaczone małym, żółtym buttonem z napisem ”reklama” i mogą być umieszczone w 3 miejscach: na górze, ponad wynikami wyszukiwania, po prawej stronie oraz na samym dole, pod wynikami naturalnymi. Kampanie AdWords w wyszukiwarce pozwalają na dotarcie do użytkowników, którzy są potencjalnie zainteresowani zakupem, szukając konkretnego produktu lub usługi w Google. Reklama w tym modelu jest wyświetlana tylko osobom, które wpisują w Google słowa kluczowe związane z ofertą firmy. Po kliknięciu w link sponsorowany użytkownicy są kierowani bezpośrednio na podstronę w ramach promowanego serwisu.
Kampanie AdWords mogą być także emitowane w sieci reklamowej Google (GDN, ang. Google Display Network), na którą składają się tysiące stron internetowych o różnej tematyce. Reklamy w GDN mają postać graficznych banerów, zarówno w formie grafik statycznych jak i animowanych. Banery są umieszczane na stronach partnerskich Google i kierują na promowaną witrynę. System zarządzania emisją pozwala precyzyjnie określić, na jakich kategoriach stron tematycznych mają pojawić się banery. Umożliwia wyświetlanie reklam tylko w miejscach, które często odwiedzają osoby potencjalnie zainteresowane usługami. Przykładem może być pokazywanie reklam ubranek dla dzieci na blogach parentingowych dla młodych matek. Kampanie Google Ads mają też inną zaletę, jaką jest możliwość targetowania reklamy ze względu na zainteresowania użytkowników oraz ich cechy demograficzne, takie jak wiek, płeć oraz miejsce zamieszkania. Jest to możliwe w dużej mierze dzięki plikom cookie zapisywanym na komputerach użytkowników Internetu, które pozwalają z bardzo dużym prawdopodobieństwem określić profil ich zainteresowań.
Wspólną zaletą linków sponsorowanych oraz reklam banerowych jest to, że efekty są widoczne niemal natychmiast po skonfigurowaniu kampanii i opłaceniu budżetu, bez konieczności długiego czekania na pierwsze rezultaty, tak jak w przypadku np. pozycjonowania organicznego. Plusem jest także sposób rozliczania płatności: dla reklam w wyszukiwarce jest to CPC, czyli opłata za kliknięcie). Dzięki temu płacimy tylko i wyłącznie za użytkowników, którzy zdecydowali się na przejście na stronę, bez względu na to, ile razy reklama została wyświetlona. Pozwala to na pełną kontrolę kosztów i lepszą efektywność prowadzonych działań. W przypadku reklam w sieci reklamowej Google opłata jest naliczana za ilość wyświetleń, przy czym system AdWords daje nam możliwość określenia z góry zakresu budżetu, który chcemy przeznaczyć na promocję.
Kampanie AdWords to doskonały sposób na dotarcie do określonych grup potencjalnych klientów, jednak umiejętne i efektywne zarządzanie reklamą wymaga dużego doświadczenia i wiedzy. Warto powierzyć przygotowanie strategii, skonfigurowanie kampanii w systemie Google, a także jej bieżącą optymalizację firmie, która specjalizuje się w tej dziedzinie i będzie zaplanować i wdrożyć naprawdę skuteczne działania.