Reklama na Facebooku, czemu nie? Liczba aktywnych użytkowników portalu Facebook w Polsce w lipcu 2015 przekroczyła 20 mln użytkowników. To pokaźna liczba odbiorców – potencjalnych klientów. Nic dziwnego, że coraz więcej firm – nie tylko globalnych marek, ale także lokalnych przedsiębiorców, dostrzega potencjał reklamowy portalu społecznościowego. Dziś w kilku słowa zaprezentujemy Wam możliwości i zalety obecności firmy na Facebooku.

Po pierwsze: strona firmowa

Chcesz uszczknąć kawałek tortu, jakim jest facebookowa publiczność? Jeśli jeszcze nie posiadasz, powinieneś czym prędzej, założyć firmową stronę na Facebooku. Nim zaczniesz gromadzić fanów swojej marki – przemyśl i zaprojektuj warstwę graficzną i tekstową profilu (cover photo, zdjęcie/logo profilowe, styl i język komunikacji). Sprecyzuj cel obecności Twojej firmy na Facebooku. Pamiętaj, że użytkownicy traktują Facebooka jak bezpośredni kanał komunikacji z Tobą – musisz na bieżąco odpowiadać na komentarze oraz wiadomości. Bądź przygotowany na to, że Facebookowiecze będą Cię oceniać – nie zawsze pozytywnie, nie zawsze sprawiedliwie.

Facebook stanowi dziś doskonałe narzędzie reklamowe – jednak tylko mądrze zarządzane profile i zaprojektowane kampanie reklamowe, przyniosą spodziewane profity. Zaufaj profesjonalistom, powierz opiekę nad kampanią w ich ręce.

Po drugie: reklama

Super – cieszymy się, że robisz fajne rzeczy i masz dobre ceny. Ale, żeby dowiedzieli się o tym inni, musisz ich o tym poinformować…Reklama na facebooku to rozwiązanie dla Ciebie. Z analiz wynika, że posty zamieszczane przez profile komercyjne, trafiają zaledwie do 2-8 proc. fanów marki (tzw. ograniczenie zasięgu), aby zwiększyć zasięg publikowanych informacji firmy zmuszone są sięgnąć po reklamę płatną w portalu. Reklama na Facebooku oferuje wiele możliwości.

Precyzyjne określenie grupy docelowej

Facebook i jego wewnętrzne narzędzia pozwalają na precyzyjne stargetowanie reklam czyli określenie grupy odbiorców. Swoje posty możesz kierować do odpowiednich osób ze względu na ich: wiek, płeć, zainteresowania, a także status związku czy posiadane potomstwo. Facebook umożliwia kierowanie reklam wprost do fanów konkurencji.

Budowanie zasięgu

Jak już wspominaliśmy Facebook ogranicza zasięg darmowych postów. W celu zwiększenia liczby odbiorców Twoich komunikatów, sięgnij po płatną reklamę. Dzięki niej zbierzesz publiczność faktycznie zainteresowaną Twoim produktem. Nie ilość, a jakość (gotowość na interakcję) zgromadzonych fanów ma znaczenie.

reklama na facebooku

Zaangażowanie

Udało się dzięki reklamie pozyskać całkiem pokaźne grono fanów? Teraz czas włączyć fallowersów – do wspólnej zabawy, zachęcić ich do interakcji z marką. Komentarz, opinia, share, like czy udział w konkursie – zwiększysz grono zaangażowanych fanów stosując odpowiednią formę reklamy i komunikatu.

Jasne zasady rozliczeń

Facebook oferuje jasne zasady rozliczeń. Wiesz za co płacisz. Możesz wybierać spośród trzech modeli płatności: CPC (płacisz tylko za kliknięcie w reklamę), CPM (płacisz za każde 1000 wyświetleń reklamy), oCPM (zoptymalizowany koszt 1000 wyświetleń). Dzięki doborowi odpowiedniego modelu, kontrolujesz na co przeznaczone są Twoje pieniądze. Nie zapomnij o prowizji dla agencji za prowadzenie kampanii.

Po trzecie: korzystaj z pomocy profesjonalistów

Facebook zmienia się niezwykle dynamicznie – nie tylko trendy, style komunikacji ulegają przeobrażaniom, także same narzędzia reklamowe są nieustannie przez programistów portalu modyfikowane. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał reklamowy Facebooka, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Facebook to ogromne możliwości, ale również wyzwanie. Wykorzystaj swoją szansę, zaufaj fachowcom!

* Dane: Megapanel [https://media2.pl/badania/127417-Megapanel-lipiec-2015-Wirtualna-Polska-przed-Onetem-traci-Facebook-zyskuje-YouTube.html]